No products in the cart.

No products in the cart.

No products in the cart.

קברניט הצללים

"הם עומדים לשלוח אותך מכאן" היא אמרה…
לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר עד כמה הצ'רצ' הונהגו ע"י סטיב קילבי ביד רמה ובזרוע נטויה…והמסע כולו היה (ועדיין) נוטה – מצד אל צד ומעלה מטה – עד שהמטאפורה של הקברניט בגשר התבססה והתבהרה. מסע ארוך ובלתי מסתיים בסערות ובין המישברים שבין נמל לנמל, יבשת ליבשת. לשאלתי אם הוא חושב שהיה מתפתח אחרת לולא בילה את שנות התבגרותו באוסטרליה – ענה בשלילה מנומקת. לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר שנמל המוצא אינו מאפיין את הספינה שקילבי מנווט, אלא ההפלגה עצמה ונמלי היעד.

"איך אתה מגיע הביתה?" היא צחקה…
היא צחקה… לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר שהקברניט קילבי, חסר מנוחה הוא ותוך כדי שיוט עיניו תרות את האופק דרך המשקפת ומסכי הרדאר, ולעיתים תכופות שינה כיוון בהפלגה, אף שמדובר היה בצורך לנווט דרך מים קוצפים וסוערים במיוחד – איזורים שקברניטים אחרים היו עוקפים ונמנעים מהם – אך לסטיב קילבי אין מנוחה והוא חש שהזמן קצר. לשאלתי אם הוא יודע "לא לעשות דבר, פשוט להיות" במובן הזני, ענה בשלילה מנומקת. לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר שחוסר המנוחה הוא הדיזל שבמנועי הספינה, הרוח שבמפרשיה.

"נראה שלעולם אינך מקשיב" היא חייכה…
היא חייכה… לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר שהקברניט קילבי מורכב משלושה חלקים עיקריים: קילבי המוזיקאי, קילבי המשורר וקילבי הצייר. המשורר התעורר ראשון ולאחריו המוזיקאי. הצייר הצטרף לגשר הפיקוד שבראשו כמה שנים מאוחר יותר. לשאלתי מי מחליט איזה מהשלושה אוחז בהגאים – סיטואציית ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד פלוס אחד – ענה שלא לגמרי ברור לו והוא רק יודע שלעיתים כשהוא עוסק באחת משלוש הפעילויות, צפים בו רגשי אשם על כך שאינו עוסק כרגע בשתי האחרות. לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר עד כמה הרוחות והזרמים פעילים בהחלטות הניווט, כשאת היצירה קובע היחס, באותו רגע נתון, שבין איתני הטבע והדגל המתנוסס על תורן הספינה. ובלילות צחים ושקופים ניתן לראות את שביל החלב ברקיע…

"פה אתה גר?"
לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר שהשייט, היצירה והחיפוש מתנקזים למילה אחת: זיקה. סטיב קילבי מחפש זיקה. בינו לבין הסובב אותו ובינו לבין הקהל שמאזין לו…והאין זה נפלא שגוף היצירה שלו מחוסר שבלונות, שדרך קולו הערב, המלנכולי עם הנטיה הקלה לטרוניה וויתור, אנו כקהל מאבדים את המשען על תדפיסים מכורים ומשופשפים ולכן מפעילים שבילים פחות רמוסים של רגש ומחשבה? לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר עד כמה ידידותי למשתמש הוא סטיב קילבי, מבלי להאכיל אותנו בסוכרים וכולסטרול בכמויות מסממות ומסמאות. עם סטיב קילבי לא נסבול מהסתיידות עורקים, מוח ומחשבה, אף לאחר שנים רבות…

סקוט ווקר

סי פארט
למרביתנו, לפחות אלו מאתנו שהמוזיקה מהווה נדבך מרכזי ורב חשיבות בחייהם, יש חברים טובים וקרובים שמעולם לא פגשנו פנים אל פנים או אפילו דברנו איתם. כאלו שכותבים את השירים שביקום אלטרנטיבי היינו כותבים בעצמנו, כאלו שבקולם ובדרך שבה הם מבטאים את המילים שרים אותנו, את מחשבותינו, ששמחים את שמחותינו וכואבים את כאבינו. ואם נחשוב על כך רגע, הרי שזהו דבר נדיר מאוד מאוד ונפלא מאין כמוהו – קול שני לפס הקול של חיינו. הד שתמיד נמצא אתנו, מייפה ומקשט את היום-יום הקטן שלנו. כזה הוא סטיב קילבי, וכעת זה אף מוגבר יותר, כשאנו יודעים שקילבי מחפש את זיקתנו…

"אני רוצה שהאדם שבתוכי יהיה מישהו שאזהה אם ישתקף בעינייך"…
לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר לנו עד כמה מטושטש הוא מסע הצלב, עד כמה רגעים אקראיים לכאורה השפיעו ובנו את היצירה השוטפת של קילבי ומדוע אי השקט שלו מהווה תמריץ לשיתופי הפעולה הרבים שערך במהלך הקריירה שלו. לשאלתי לפשר הסאונד האלקטרוני של התופים התקליט השלישי של הצ'רצ' "סיאנס", ענה קילבי בכנות מנומקת שזו היתה טעות. שאת הדמואים לשירי התקליט הקליט בבית עם מכונת תופים ואז הגיש אותם לשאר חברי הלהקה ואיכשהוא הסאונד ואופי התכנות של הדמואים עברו בצורה לא מבוקרת להקלטות האלבום, על אף שהמתופף ריצ'רד פלוג ניגן את התפקידים המדוברים…לפתע, תוך כדי שיחה, מסתבר המארג השלם של החיים: המקריות, האילוצים, האבולוציה הבלתי מתחשבת של "הלאה!" והקבעון הבלתי מתפשר של פרקי חיינו כאשר הם מאחורינו ואינם ניתנים לשינוי יותר…האנושיות השבירה המאחדת אותנו, אם כיוצרים ואם כנוסעים במחלקת התיירים.

אפילוג שאינו סיום
לסיכום, ברי מזל אנו, שיתאפשר לנו לחוות את סטיב קילבי בהופעה אינטימית במוצאי השבת הקרובה. ברי מזל שהוא מפליג מילין רבים בחיפוש אחר זיקתנו. ברי מזל שנצא מכך נשכרים לפחות כמותו אם לא יותר. לכל אחד מאתנו היודע עדיין היכן הפינות העדינות של נפשו, שרוצה עדיין להזין פינות אלו (ותרצו או לא תרצו – מפינות אלו גדלים שורשי יתר קיומנו) – מצפה זמן עדנה שאין שני לו. קברניט הצללים מגיע לנמל הבית שלכם.

an Evening with CHURCH & kilbey Music
אוזןבר שבת 15.6 21:00

Written by:

מנכ”ל חברת פתרונות למוזיקאים, מעביר הרצאות על זכויות יוצרים בקורס תעשיית המוסיקה. הוא החל את דרכו המוזיקלית כנגן בהרכבי האוואנגרד של סטיבן הורנשטיין בירושלים ואף ניגן איתו בניו יורק. החיבור שלו לתעשיית המוסיקה החל כשהקים את אולפן המאסטרינג וההמרות הראשון שלו בביתו בשנת 1996. שנה לאחר מכן הקים את בית הספר למוסיקה בכפר בתיה, רעננה וניהל אותו במשך שלוש שנים. מאוחר יותר הפך לראש תחום מדיה בחברת היי-טק, ולאחר מכן ניהל את מחלקת התקשורת השיווקית באקו”ם כ-17 שנים. במסגרת תפקידו היה אחראי גם על נוכחות האינטרנט של אקו”ם, מתן ייעוץ בנושאים טכנולוגיים, העברת הרצאות בבתי ספר למוסיקה ועוד. לאחרונה כיהן לתקופה של כ-4 שנים כיו”ר צוות מומחי התקשורת של ה- CISAC, ארגון הגג העולמי של זכויות היוצרים הממוקם בפריז. בימים אלה מתפקד כמנכ”ל ‘Nightshift’, חברה המספקת פתרונות טקטיים למוזיקאים, ניהול אמנים, פיתוחים טכנולוגיים מוזיקליים וניהול פרויקט ‘בית היוצר’ בנמל תל אביב. יניב מאמין שהכל מתחיל ונגמר בנחישות, ולא מהסוג הבריא, אלא אובססיה חסרת פשרות למוזיקה שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.